Showing posts with label amat haji hadi. Show all posts
Showing posts with label amat haji hadi. Show all posts

04 January, 2013

Isi Kandungan Amanat Haji Hadi

Filled under:

Pada mulanya sebagai seorang belia aka remaja rebina di bumi malaysia ini aku tertanya tanya tentang topik hangat yang di mainkan di media massa la ni - isu Amanat Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Isu apakah ini? Serius sangatkah sampai sana sini orang duk bercerita tentang amanat guru haji hadi ini? sampaikan aku naik muak nak tengok berita di tv, ada sahaja berita mengenai amanat haji hadi ini. Tapi aku masih tak paham apa pemberita tu nak sampaikan. Mungkin pemikiran aku masih lagi ditahap belia rebina.

Aku tunggu jugalah kot-kot nanti pembaca berita tu nak tayang 'Amanat Haji Hadi' tu. Tak pun, ini membuatkan aku menjadi penasaran nak tahu bagaimana rupanya 'Amanat Haji Hadi' tu. Bulat kah, Bujurkah, Petak Segi kah?

 Memandangkan aku ni tak ada sumber untuk bertanya tentang penasaran mengenai Amanat Haji Hadi ini, aku menyiasat sikit-sikit mengunakan internet.

 Hasilnya aku dapati yang Amanat Haji Hadi ini adalah ungkapan, sedutan ceramah tuan guru haji abdul hadi pada tahun 1981. What the GiGi!! Patut la aku tak tau apa apa, aku lahir pun pada tahun 1990.

Sedutan ucapan beliau telah di cetak dan dijadikan poster.


hmm. Apa pandangan hangpa wahai rakan rakan belia ku tentang amanat haji hadi di atas?

Sebelum itu aku nak bagitau kat hangpa yang aku ni mungkin berfikiran tak seluas ahli politik mahupun negarawan, aku cuma belia pasca remaja je. Ini hanya sebagai pandangan aku sahaja. bagi aku tak ada masalah tentang amanat di atas. ok je aku tengok. tak ada masalah apa pun.

Jadi kenapa cerita tahun 1981 ini baru nak heboh pada 2013.???? kenapa sepanjang aku hidup start 1990 sampai 2013 baru aku tahu tentang amanat ni.? huhu..

p/s: Aku menjadi keliru nak undi sapa dalam PRU13 ni. almaklum lah First TIME! huhu

Posted By Kemal Merah2:14:00 AM