Skip to main content

Jangan jadi blogger yang busuk, keji, hampeh, eh..matlutfi dalam 'oley.!!!' apasal panjang sangat tajuk post nih.?

Hari kedua kat perlis. perjalanan yang memenatkan, tapi best.(huhu.alah tapi bukan aku yang bawa kereta.) tujuan utama berada kat perlis ni adalah kerana nak tolong mokcik aku kemas barang kat rumah dia sebab nak pindah balik kedah. welcome to kedah maktam.!! hehe. bila cakap pasal perlis, teringat kat Hance yang perasan macho dan kacak tu.huhu..(really miss u bro).housemate & classmate aku yang terrrrrrrbbaikk wa cakap lu. (puji banyak2 pun bukan dia tau).

kali ni nak sembang pasal follower. follower.? apakah.? sapa-sapa yang biasa main blog, nih mesti wajib tahu punya lah benda alah nih.


Follower atau pengikut, memang tak dapat nak dipisahkan dengan geng-geng blogger. tapi wahai blogger sekalian, Follower tu penting ka bagi hampa.?

memang tak dinafikan, masa mula-mula join blogger, aku terkejar kejar la jugak followers nih. hehe. masa tu aku rasa blog yang paling banyak followers adalah blog yang paling popular dan traffic view yang ramai.

haha, sebenarnya tak banyak fungsi followers nih, selain nak 'showoff'' kata kat orang kata blog dia pengikut ramai, followers ni memudahkan kita nak tengok balik blog orang lain yang follow kita. kira macam tukar-tukar link la jugak, tapi cara lama, dan amat merenyahkan. (maka terciptalah shoutbox dan cbox dll.)

tapi kawan-kawan...

buat apa ada ramai followers tapi, tak ada pengikut yang setia. ada depa baca blog hampa.? nak komen pun jauh sekali.

hampa nak buat blog sebab nak popular ka apa.?

hu...rasailah kepuasan menulis. popular tu bonus. jangan terus mengejar angka followers.

chewah, merepek meraban, macam la aku nih jujur sangat tak nak followers ramai. haha. jom join page nih ak baru je join brapa minggu lepas. hasil nya.? join dulu, dan anda akan tahu jawapan nya. :p

https://www.facebook.com/groups/135666526535608/




OMG...OMG...kelibat Ben Ashaari



Comments

Unknown said…
ade betulnya pe yg dikatakan tu..
Akemal said…
huhu..tepuk perut, tanya selera...^^
MUHAMMAD AZRI said…
"buat apa ada ramai followers tapi, tak ada pengikut yang setia. ada depa baca blog hampa.? nak komen pun jauh sekali."

Like gila! :)
saffiyaaleesya said…
yang penting kita ada pembaca..baru best sebab apa yg kita tulis dpt disampaikan pada kawan2..dan lagi best kalau ada komen..baru laa dikatakan penulisan yang berkesan..kalau follower je r ramai tapi takde pembaca tak guna juga kan..
saffiyaaleesya said…
salam kenal..dtg singgah sini dan follow awak sekali..jom singgah blog echa plak ekk
ILA HonEyBuNNy said…
ya...tak penting pun followers sbnrnya..tapi pembaca y baca blog kita..

kadang2 senyum ja sorg2 bila bca chatbox org tulis..follow me,n i will follow u back..adoii la..heheh
SufatihaNur said…
salam...xde folower pun xpe asalkan puas dpt menulis...heheh

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.