Skip to main content

Balada Seorang Blogger


Assalamualikum 
Balada Seorang Blogger | Aku ni hanyalah blogger picisan. Ibarat hanya sebatang tiang. Keseorangan di temani lalang. Nasib baik ramai yang sayang. chewah.

Dah berapa tahun aku berblog secara underground. Alhamdulilah, blog segan segan merah celup ni ada juga yang sudi nak baca. Terima kasih. mai sini aku nak kiss pipi.

kertas-merah

Aku pun dah lupa blog Kertas Warna Merah ni dah version yang ke berapa. Macam macam stail aku tukar. Mungkin agaknya masa tu versi BETA kot. Almaklum lah main blog ikut teradap ja. main belasah ja. edit edit lepas tu tak jadi. lepas tu tukar baru.

 Tahniah buat rakan blog yang sezaman debut dengan aku. tahun 2009 rasanya. Ramai yang dah berjaya dengan blog masing masing, siap dapat anugerah bagai. Tapi aku masih lagi di takuk yang sama. Dalam lubang yang sama.

Nak berblog mesti kena ada MINAT dan TUJUAN. Sama la macam kita kumpul setem. kita kumpul setem sebab kita MINATkan, dengan berTUJUAN setem tu kita harap pada satu hari nanti akan bernilai.. Sama la dengan Blog.

Jika anda yang baca entri jiwang ni blogger baru, aku nak ucapkan teruskan semangat menulis. Tak payah terfiikir nak glemer dengan blog. Mantapkan penulisan blog dulu. Belambak tips tips untuk menulis blog dengan baik. Cuma perlu rajin explore.

Lagi satu teruskan belajar sesuatu yang baru. Contohnya Belajar SEO, mahupun CODING blog. baru la tak bosan dalam berblog. Lepas tu kongsikan apa yang anda sudah belajar. Baru lah ilmu yang korang dapat tu berkembang. banyak manfaat kalau kita rajin berkongsi ilmu. Aku pun masih lagi dalam proses pembelajaran walaupun dah tua bangka. hampa yang muda muda beruntung. energi lebih. :p (puihh)


Ok lah, aku nak pi baca buku Kitab SEO Merah Jambu jap. Tak habis habis lagi ni. Tua tua ni lambat sikit na hadam.

Comments

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.