Skip to main content

Cara Hack Blog ( +18 )

Assalamulaikum, tajuk yang paling sesuai untuk entri ini ialah bagaimana anda boleh kena hack. Jadi abaikan tajuk entri cara nak hack blog.

Disini aku ada sediakan link tips cara nak elak dari kena hack. nanti free free baca la ye..

kita straight to the point bagaimana anda boleh kena hack.
sebenar ada macam macam cara atau teknik yang membolehkan blog, facebook, mahupun twitter anda di godam ataupun hack.

1.Maklumat Facebook

Hati hati dengan mengisi maklumat peribadi anda di facebook. Segala galanya, tempat lahir, warna kegemaran, suka melancong kat mana, dan macam macam lagi.

Untuk maklumat anda, teknik asas seorang hacker adalah mendapatkan data. Melalui data data yang anda jelmakan di facebook mahupun blog ini membolehkan hacker yang lamers mengodam sesuka hati.
Maklumat yang di perolehi dari facebook mahupun blog akan diguna pakai oleh pengodam untuk 'menembak' atau 'tekaan' Sebagai contoh lihat gambar di bawah

cara hack facebook
Gambar 1
Dalam Gambar 1, hacker akan mencari maklumat yang boleh diguna pakai untuk mengodam. ini termasuk lah tempat mana dia lahir, contact info dia, asal kat mana dan macam macam lagi.

Lepas tu si hacker akan pergi ke account yahoo.com dan memulakan operasi.

cara hack blog
Gambar 2
Si hacker ini akan buat buat kononnya dia terlupa password yahoo dia. seperti dalam gambar 2.

Cara Hack blog
Gambar 3
Dalam proses nak reset kata laluan yahoo akan muncul soalan keselamatan yang pernah anda isikan suatu ketika dahulu. sebagai contoh dalam gambar 3. ayat nya berbunyi ' What town your father born in '

Jadi agak agak anda la, berdasarkan maklumat yang si hacker dapat melalui information data facebook anda tu, boleh tak dia jawab soalan tu.? huhu.

Paham? sebelum tu aku nak bagitahu, aku ni bukan lah pandai sangat. cuma aku rasa kesian kat kawan kawan, makcik, pakcik, nenek, datuk, di luar sana yang tak tahu apa apa tentang sisi gelap dunia cyber. dan suka aku katakan di sini, tak semua hacker jahat. yang duk godam tak tentu pasal tu adalah LAMERS.

Untuk Teknik Cara Hack Blog yang seterusnya, akan ditulis jika entri ini dapat 7 angka G+  hehe.. so sila G+ hohoho..


Comments

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.