Skip to main content

Cara Popularkan Blog

Alkisahnya, entry kali ni sepekej sekali dengan tip-tip nak naikkan traffic blog.
haha, jika kategori blog hampa sebagai 'peribadi', traffic mungkin sesuatu yang perkara yang tak penting bagi hampa.

tetapi, ada juga blog yang asalnya 'blog peribadi' tetapi tahap ke'popular'iti nya melebihi tahap blog 1 Malaysia, mahupun blog PM. even blog yuyu sekalipun. haha

dengan ke'popular'iti yang ada, mungkin mudah bagi mereka untuk menjana pendapatan sampingan dengan blog. Bila dah popular, traffic pun dah menegak, kalau letak offer iklan satu inci 10 ringgit pun mesti ada yang beli.

jadi macam mana nak popularkan blog anda.?

1. Blogwalking. ya, cara paling senang dan murah untuk blogger baru. tetapi memerlukan masa dan kesungguhan yang kuat.

2. Entry mestilah menarik. dan konsisten. ya, konsisten tu yang susah sikit tu. kadang-kadang berbulan bulan baru nak update blog.

3. Ping Blog hampa. sekarang ni banyak website-website yang meyediakan kemudahan contoh nya apesal.com, busuk.org dan lain. page facebook yang di khas kan untuk ping blog pun, dah banyak. hampa cuma cari je kat facebook.

4. Komen. yup. benda ni aku rasa penting. dengan komen, ataupun ulasan yang hampa catitkan kan di entry-entry bloggers lain. malah bloggers otai pun guna komen je untuk tinggalkan jejak, kenapa? mesti lah ada rahsia nya...hahahahah.

5. SEO. bagi yang pakar dengan dunia keyword mugkin mudah. tetapi bloggers picisan macam aku nih, masih lagi belajar seo. huhu

6. Jika anda cun, hensem, tak akan jadi masalah untuk popular.haha. just letak gambo muka hampa, dalam entry.kompom meletup. 

7. buat GA, ataupun Contest, lepas tu bagi la hadiah Laptop Alienware ke..Galaxy Tab ke..Tudung ada tanda tangan Yuna ke..

8. Youtube. jika hampa ada bakat, apa salah nya mengedikkan diri di youtube.buat vlog. sambil beryoutube, promote lah blog hampa.

9. Join Chat dekat Fibox.ws, takpun masa tengah chatting dekat yahoo massenger tu, promote link blog hampa.

10. Senang cerita hampa DOWNLOAD benda ni. ada 100 cara nak naikkan traffic blog. huhu

ada tips lain? sila komen...


Comments

i'm not pretty enough nk tarik pelanggan masuk blog..hahahaha
MiSz AzUmI said…
cecece farah..not pretty enough..but u cute enough...(n_n)~
erkk..betoi ke BI aq nih..hahaha
ikaa said…
waahhhh bgusnya tip2 dari merah
hahaha
Fredy Febriono said…
nak follow blog saye punye http://sebuah-ungkapan-hati.blogspot.com/ makasih...
Yumida said…
bro..bhgn follow site (followers) bro nyer blog ni xleh nk klik..harap maklum
great info! merah :) Satu lagi jgn lupa join top site..hehe..
RHI said…
eemmm...tips yg baik...tapi paling berkesan yg no 1 tu kan?...tapi blog akak tak mengharap sangat trafik...kalau ada yg sudi singgah dan baca serta tinggalkan komen Alhamdulillah
Unknown said…
muka den ni dah cukup hensem+cute da, tp kenapo den tok dapek jugak popular ni ..den nok meraso jd popular .. haha
Akemal said…
oh kalau yang tu, x dapek den nak nolong nya...hahaha
CikMunBlogger said…
nice tips . huhu . seo tuu pun mun tak paham :p
rupa ? huh ! apa lah lagi . nak blogging perlu rupa ke ? hehe
Akemal said…
cuba tengok blogger2 popular, semua pakat tayang muka ensem lawa2. haha
Haril CP said…
Aril Impian

info yang membantu
Unknown said…
tq for this wonderful entri..yea,i'll try to up my traffic
Unknown said…
http://fitrahfatihah.blogspot.com/
Nie blog sy...tlg add...
kakchahjelita said…
yuolss, ai tak popular pon ok je. Janji ai boleh buatkan perempuan kelihatan lebih cun jelita macam saya. Nak cantik? mestilah kan. Masyukk tau!
Unknown said…
thnx for the info,nice..
Amila Ismail said…
Thanks a lot. Jom singgah blog saya makcikbawangberbicara.bloqspot.my

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.