Skip to main content

Penjelasan Ringkas Apa itu SEO Off Page

Entry yang berkisarkan tentang SEO kali ini ialah berkenaan dengan teknik SEO Off Page. Khusus untuk rakan rakan yang baru berjinak jinak dengan dunia blogging, aku akan cuba jelaskan dengan mudah untuk di fahami tentang teknik SEO Off Page.
 
SEO Off Page ini ialah apa saja cara / teknik yang dapat menaikkan pagerank dan mempengaruhi ranking blog kita di search engine.

Teknik SEO Off Page dengan Backlink

Backlink boleh dikatakan perkara asas dalam SEO selepas Keyword. Dengan backlink, ini akan menentukan blog kita ini popular di mata engine carian seperti google, yahoo, bing dan sebagainya.

Semakin banyak link yang menuju ke page atau blog kita, robot akan menganggap content blog kita penting dan berguna untuk di paparkan di carian search engine.

Bagaimana Backlink

Backlink boleh dilakukan dengan
- Komen
- Entry rakan
- Daripada Forum
- Pertukaran Feed , Bloglist di antara blogger yang lain.
- Signature Email, Forum.
- DLL.

Sebenarnya, teknik ini mungkin dah lama kita buat tanpa sedar, contohnya join segmen, giveway dan contest blog.

 Untuk rakan rakan yang ingin mengetahui lebih lanjut dan ringkas mengenai SEO, anda boleh la rujuk 7 tip SEO mudah untuk blogger baru. 

p/s : Jom tukar- tukar Feed Blog dengan aku. Berminat sila bagitau aku dekat komen. ^^

 

Comments

penerangan yang baik...
berminat...tp nak wat camane???
ecadwinkyasha said…
da letak feed kt blog eca :P

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.