Skip to main content

Isi Kandungan Amanat Haji Hadi

Pada mulanya sebagai seorang belia aka remaja rebina di bumi malaysia ini aku tertanya tanya tentang topik hangat yang di mainkan di media massa la ni - isu Amanat Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Isu apakah ini? Serius sangatkah sampai sana sini orang duk bercerita tentang amanat guru haji hadi ini? sampaikan aku naik muak nak tengok berita di tv, ada sahaja berita mengenai amanat haji hadi ini. Tapi aku masih tak paham apa pemberita tu nak sampaikan. Mungkin pemikiran aku masih lagi ditahap belia rebina.

Aku tunggu jugalah kot-kot nanti pembaca berita tu nak tayang 'Amanat Haji Hadi' tu. Tak pun, ini membuatkan aku menjadi penasaran nak tahu bagaimana rupanya 'Amanat Haji Hadi' tu. Bulat kah, Bujurkah, Petak Segi kah?

 Memandangkan aku ni tak ada sumber untuk bertanya tentang penasaran mengenai Amanat Haji Hadi ini, aku menyiasat sikit-sikit mengunakan internet.

 Hasilnya aku dapati yang Amanat Haji Hadi ini adalah ungkapan, sedutan ceramah tuan guru haji abdul hadi pada tahun 1981. What the GiGi!! Patut la aku tak tau apa apa, aku lahir pun pada tahun 1990.

Sedutan ucapan beliau telah di cetak dan dijadikan poster.


hmm. Apa pandangan hangpa wahai rakan rakan belia ku tentang amanat haji hadi di atas?

Sebelum itu aku nak bagitau kat hangpa yang aku ni mungkin berfikiran tak seluas ahli politik mahupun negarawan, aku cuma belia pasca remaja je. Ini hanya sebagai pandangan aku sahaja. bagi aku tak ada masalah tentang amanat di atas. ok je aku tengok. tak ada masalah apa pun.

Jadi kenapa cerita tahun 1981 ini baru nak heboh pada 2013.???? kenapa sepanjang aku hidup start 1990 sampai 2013 baru aku tahu tentang amanat ni.? huhu..

p/s: Aku menjadi keliru nak undi sapa dalam PRU13 ni. almaklum lah First TIME! huhu

Comments

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.