Skip to main content

Cara Aktifkan Search Description di Blogspot

Cara Aktifkan Search Description di Blog Blogspot


Memandangkan aku ni jenis blogger nombor lima dalam 7 jenis ragam dalam blogger MALAYSIA aku akan cuba jawab sebaik mungkin pertanyaan yang singgah. Buat soalan yang belum terjawab tu, aku mohon bersabar sebab aku mencari timing yang sesuai untuk menjawab soalan. Sebab aku tak la pandai sangat. Shutdown laptop pun cari butang tak jumpa.

Cara aktifkan search description di blog blogspot | Dalam entri yang lepas lepas aku ada cerita mengenai kepentingan search description dalam menguatkan lagi entri daripada segi SEO. Rujuk entri ini Kepentingan Search Description.

Untuk pengetahuan anda, blog aku yang buruk ini tak adalah hebat dalam struktur optimasi SEO. H1 H2 semua tungging terbalik. Aku malas nak edit. sebab aku hingat bila dah pakai thesis ni tak payah nak edit edit dah. hehe. Jadi Search Description ini boleh membantu.


Untuk cara mengaktifkan search description di blog blogspot anda perlu.


Lihat di bahagian SETTINGS, 
dan pilih Search Preferences.
Cara aktifkan search description di blog blogspot














Scroll atas sket, anda akan lihat paparan Meta tags seperti gambar dibawah, Tekan Edit
Cara aktifkan search description di blog blogspot








Lepas tu tekan yes, dan masukan description mengenai blog anda. letak lah apa pun. Janji sesuai dengan blog anda. Yang aku tulis kat bawah tu hanyalah contoh Lepas tu save. Siap!

Cara aktifkan search description di blog blogspot











Lepas tu, lihat dibahagian post setting, dan fungsi search description sudah ada. kalau dah ada tu setiap kali buat entri jangan lupa masukan sedikit ayat mengenai entri yang anda tulis.
Cara aktifkan search description di blog blogspot



Begitulah ceritanya cara nak aktifkan Search Description di Blog Blogspot. Maaf la ye, aku tak pandai buat tutorial. selalu si ikaang ni yang buat tutorial, tapi sekarang dia dah busy study. So caca merba la skit.

Cara aktifkan search description di blog blogspot
Contoh Antara Entri yang Di umpan keyword di bahagian Search Description



Comments

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.