07 April, 2012

Konsert Vocaloid 3D - Kegilaan Di Jepun

Filled under:

Apa itu vocaloid.?
pada asas nya vocaloid adalah satu teknologi synthesizer yang di olah untuk dijadikan seperti mirip suara manusia. contoh yang paling mudah aku nak bagitau adalah lihat gambar kat bawah nih,


pernah guna benda nih? haha. suara robot. macam hampeh..

Tetapi di jepun, teknologi Vocaloid meraka boleh di katakan cukup cool dan canggih. Vocaloid mereka bersuara merdu dan siap buat konsert lagi!

yang menariknya, konsert yang menampilkan watak watak seperti Miku hatsune dan lain lain di tampilkan dalam bentuk 3D dan memang real wa cakap lu..
ce tengok video bawah nih..


 Banner




real kan ^^

p/s: busy sikit 4,5 menjak nih ^^

4 Comments:

ikaa said...

apakah ini??

Nurul Farah Asyikin said...

aku laa yg buat konset tu :D

Muhamad Asyraaf said...

Org Jepun ni serius kreatif. Bnda xtrpikir camni bleh jd gempak klau dpt kt diorg.. haha..

mie said...

memang sempoi..
ehehee