Skip to main content

Review Blog Hebat : Madrasah Kehidupan [dot] Com

Assalamualikum, review blog hebat kali ini special sikit. Special dari content dan tema niche. Blog yang istimewa ini di beri nama Madrasah Kehidupan.com .

Apa yang istimewanya blog kepunyaan saudari Nor Afifah ini ialah konsep penulisan blog islamik yang berbeza dari blog blog islamik yang lain.

Kita boleh lihat dalam penulisan setiap entri yang di olah oleh beliau. Santai, Menarik dan Mudah untuk di fahami.


Bila kita bercakap tentang blog dakwah atau blog islamik, semestinya kita akan terbayangkan blog yang entrinya berjela jela entri nya, dan tiada faktor daya penarik untuk golongan muda untuk membacanya. 

Tetapi pendekatan yang di ambil oleh Nor Afifah dalam penghasilan blog Madrasah Kehidupan ini boleh dikatan agak menarik dan ohsem! Beliau bukan saja mnulis entri yang penuh dengan iktibar dan tauladan islam, tetapi beliau juga menghasilkan beberapa grafik islamik yang comel serta ciut sebagai daya penarik orang orang muda ke blog beliau.

antara grafik yang di hasilkan

Blog Madrasah Kehidupan juga ada menggambil upah membuat blog. Jadi, kepada sesiapa yang ingin memdapatkan perkhidmatan itu, bolehlah rujuk maklumat di sini - Tempahan Blog

kata kata akhir saya dalam entri serba ringkas ini, semoga blog Madrasah Kehidupan dapat membuat sedikit kelainan dalam menarik golongan muda menyelami syariat islam yang sebetul betulnya, hasilkan lebih lagi entri yang dapat menarik gologan muda membacanya, biar santai tetapi sampai . Fighting!!


Comments

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.