Skip to main content

Mencari Ramli Musim Ke 2

 Mencari Ramli

MENCARI RAMLI adalah program pencarian bakat bola sepak yang paling berpontensi di negara ini, dalam usaha untuk meningkatkan taraf bola sepak Malaysia, Program MENCARI RAMLI ini mendapat sambutan hangat oleh peminat bola sepak di seluruh Malaysia.

Mencari Ramli Season 1
 
Mencari Ramli Season 1


Musim pertama MENCARI Ramli pada tahun 2012 menyaksikan 30 pemain muda yang di intai oleh Sekolah Sukan Bukit Jalil untuk memperlihatkan bakat bola sepak mereka, di mana kedua-dua pemenang Mencari Ramli telah serapkan ke dalam pasukan Harimau Muda Bawah-21  dan satu lagi finalis program ini berkhidmat sebagai penyerang di kelab bolasepak U.S Arezzo bawah-17 di Itali.


 Mencari Ramli Musim 2 pada kali ini adalah susulan kepada program musim pertama, kali ini program ini diperluaskan pencarian di seluruh negara dalam usaha mencari bakat muda bintang bolasepak malaysia dengan melalui  siri ujibakat  di 12 lokasi di seluruh Malaysia.  

3 bakat muda bolasepak akan dipilih untuk ke peringkat akhir, di mana dua pemenang akan dipilih oleh para hakim dan seorang lagi melalui undian orang ramai yang juga akan merebut peluang untuk melawat Manchester United Soccer School, Staduim Old Trafford dan biasiswa untuk tiga tahun memasuki Akedemi Frenz United Football.

 

Siapa Ramli:

Seorang budak lelaki Malaysia di bawah umur 16 tahun dan sangat mahir dan berbakat pada bermain bola sepak. Seorang pemain yang setia dengan pasukan dan sebagai seorang pemimpin yang inspirasi dengan sikap yang hebat dan keghairahan untuk bola sepak.

 

Ramli boleh ..

  •  Dia boleh menjadi penjaga gol terbaik.
  •  Dia boleh menjadi pertahanan yang terbaik.
  •  Dia boleh menjadi pemain tengah terbaik.
  •  Dia boleh menjadi penyerang terbaik
  •  Tetapi apa yang kita sedang mencari adalah pemain yang paling berbakat.

 

Objektif Mencari Ramli Musim ke 2

  • Menyediakan platform untuk pemain muda untuk merealisasikan impian bola sepak mereka 
  • Membantu untuk meningkatkan taraf bakat-bakat bola sepak muda tempatan 
  • Ibu bapa untuk melihat potensi anak-anak mereka sendiri dan dapat memberikan sokongan yang padu untuk anak mereka. 
  • Untuk menggalakkan semangat Team Malaysia melalui rancangan realiti ini.

Jadi, jangan lepaskan peluang untuk turut sama beraksi dan menunjukkan bakat bolasepak anda. Jom lihat senarai tempat ujibakat Mencari Ramli.

Kuala Lumpur
Padang Victoria Institution
20th - 22nd April  
Sabah
Stadium Likas, Kota Kinabalu, Sabah
27th - 29th April        
Melaka                                                       
Stadium Hang Tuah
11th - 13th May      
Sarawak                                             
Padang Yayasan Sarawak
18th -20th May
 

Mencari Ramli Season 1 Winners at ManUtd Soccer School

Mencari Ramli Season 1 Winners at ManUtd Soccer School
Program ini mendapat sokongan penuh En Izham Omar

Comments

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.