Skip to main content

3 Pelayar Web Terbaik

asalamualaikum.
tahukah hampa apa itu pelayar web / web browser.?

"ceh kemal... soalan senang macam ni pun tanya ka.." kata cicak

alah..biarlah..saja ja aku nak 'refresh' balik otak aku nih, disamping berkongsi ilmu.. bukan macam kau cicak, tak habis habis nak kondem aku. bluwekkk...



lupakan cicak, secara umum, ramai yang dah tahu apa itu pelayar web, atau 'web browser' kan.

Secara ringkasnya web browser adalah satu aplikasi atau 'sofware' yang di wujudkan untuk menterjemah data dari WWW mahupun web server kepada bentuk laman web, video, image dan lain-lain.

 kalau tak ada web browser, tak boleh la hampa nak baca blog aku yang paling kelas dan meletop ni..muahaha. (tangan di dada, mata tgk atas)

kali ni, aku nak kongsi, 3 web browser yang terbaik SELAIN GOOGLE CHROME, MAZOLLA MOZILLA, dan INTERNET EXPLORER dan mungkin hampa tak pernah tahu pun wujudnya web browser cap ayam dibawah.


1. Maxthon
pelayar web ini berbasickan ciri ciri Internet Explorer, tetapi di 'sempurnakan' dengan ciri -ciri tambahan yang mengagumkan. walaupun Maxthon kureng popular dikalangan kita, tetapi di china, web broser inilah yang paling popular dan di gemari. 
Download sini kalau nak cuba  http://www.maxthon.com/

2. RockMelt
RockMelt juga salah satu browser yang boleh tahan jugak popularnya. Jika hampa 'kaki' Facebook, twitter, RockMelt adalah yang paling sesuai untuk hampa. kalau tak percaya, cuba download dan guna sendiri. memang mantop. sebenarnya, RockMelt dibagunkan dengan berbasic kan Chorme. dan tidak hiranlah web browser ini laju macam chrome. 
Download Sini http://www.rockmelt.com/


3. Comodo Dragon
Jika hampa mementingkan security dan keselamatan dalam melayari internet. hampa boleh beralih kepada Comodo Dragon ni. Comodo juga berkerjasama dengan chromium  Technology, dan sebab tu lah hampa rasa seakan akan mengunakan google chrome bila mengunakan nya. Comodo Dragon juga mempunyai tahap keselamatan yang tinggi di antara browser-browser yang lain. (patut aku la tgk si Hafis Programmer guna browser cap Comodo dragon nih..)
Download sini http://www.comodo.com

Yang 3 di atas ni ikut pendapat aku la yang terbaik. Mungkin pendapat aku dengan hampa berbeza. Sebenarnya banyak lagi browser yang power power macam Opera, Safari dan lain lain lagi. so, Tepuk Dahi, Tanya Sendiri nak guna yang mana. hehe..





Comments

MiSz AzUmI said…
hahahaha
ngek btol la..
mazolla lak dh..
<---pakai mazolla :P
DakwatHitam said…
woaaaa...try comodo dragon skali~
<--- xtau ape2..pakai chrome je..internet explorer macam siput nye lembab..haha
Unknown said…
good info merah..abg selain chrome & mozilla ada guna thunderbird (adik beradik mozilla) best jgk.. :)
Unknown said…
ehh sori..bukan thunderbird daa..
CometBird baru betul..
Akemal said…
haha alan, tu pun menarik jugak tuh.
dakwat, try jgn tak try..
umi, ingatkan dah nak raya...
miho, try dulu, baru tahu...
IamJoonet said…
cak..cak..cak..betul kata cicak...
Cikgu Ma said…
setakat ni guna mozila ja...chrome hampeh...selow siput...explorer lagi la...
beckhrooy said…
Cuma gna ini crome je
RHI said…
akak memang tak pernah tahu pun kewujudan M, R, C tu...yg tahu cuma yg tiga tu je..

Popular posts from this blog

Kitab Injil yang Sebenar di temui

Sebuah Kitab Injil yang mengandungi ramalan bahawa Nabi Muhammad saw bakal muncul di akhir zaman telah mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XVI sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa as, bahasa Aramaic dianggarkan berusia lebih daripada

Mak Mudim Tukang Sunat yang Cun - 18SG

Cuti sekolah ni memang sesuatu yang nikmat bagi budak-budak sekolah, masa ni lah nak pergi jalan-jalan, mandi sungai, melancong, makan nasi kenduri, dan lain lain. tapi ada jugak yang ambil kesempatan cuti sekolah nih untuk bersunat / khatan. berkhatan sekarang tak macam dulu silap cara mau bentan sebulan haha., sekarang dalam berapa hari ja dah boleh berlari. ini aku nak kongsikan

Gambar Permainan Anak Gadis di Rusia

Anak anak gadis di rusia telah menemui permainan baru untuk memenuhi masa lapang mereka. Permainan ini menguji kelajuan nafsu adrenalin yang mengalir dalam tubuh mereka yang putih melepak tu. Aku harap gadis gadis kat malaysia ni masih ada lagi benda untuk bermain. Buat benda benda yang berfaedah contohnya berblog ke..jangan di tiru pulak bebudak rusia ni. Sayang betul kalau muka lawa macam awek kat atas tu tapi cacat atau mati muda disebabkan main benda ini. Jom lihat apa yang gadis gadis rusia ni main.